سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 105485

  بازدید امروز : 6

  بازدید دیروز : 3

بُشرا

 
دانش تا همراه بردباری نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: احمد رضا ::: دوشنبه 93/1/11::: ساعت 7:44 صبح

همه را بیازمودم ز تو خوشترم نیامد 

چو فروشدم به دریا چو تو گوهرم نیامد

سر خنب‌ها گشادم ز هزار خم چشیدم

چو شراب سرکش تو به لب و سرم نیامد

چه عجب که در دل من گل و یاسمن بخندد 

که سمن بری لطیفی چو تو در برم نیامد

ز پیت مراد خود را دو سه روز ترک کردم 

چه مراد ماند زان پس که میسرم نیامد

دو سه روز شاهیت را چو شدم غلام و چاکر 

به جهان نماند شاهی که چو چاکرم نیامد

خردم گفت برپر ز مسافران گردون 

چه شکسته پا نشستی که مسافرم نیامد

چو پرید سوی بامت ز تنم کبوتر دل 

به فغان شدم چو بلبل که کبوترم نیامد

چو پی کبوتر دل به هوا شدم چو بازان 

چه همای ماند و عنقا که برابرم نیامد

برو ای تن پریشان تو وان دل پشیمان 

که ز هر دو تا نرستم دل دیگرم نیامد

تحویل سال را در کنار خانه خدا بودن، لذت وصف ناپذیری دارد، زیر لب زمزمه کردن دعای تحویل سال در کنار خانه خدا

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

ای کسی که دگرگونی های فکری و گرایشی انسان ها در دست توست و به هر جهت بخواهی قلب های انسان و گرایش های او را بر می گردانی. هم قلب و باورهای قلبی ام  و هم نوع نگاهم به زندگی، را تغییر بده

ای تدبیر کننده شب و روز، ای مدبر کل نظام خلقت

ای گرداننده سالها و حالات

بگردان حال ما را به نیکوترین حال

ای مقلب، ای مدبر، ای محول، ای صاحب نامهای زیبا، این اسماء چقدر برایم آشنا است هر سال مشابه آن را در دعای جوشن کبیر خوانده ام و چقدر به خود بالیده ام، به داشتن چنین یگانه بی همتا،بی نظیر و با شکوهی.

خدایا سالها است هر سال موقع تحویل سال، دعای تحویل سال را خوانده ام و احسن حال را درخواست کرده ام، با اینکه نمی دانم احسن حال چیست.احسن حالهای من هر سال با توجه به اقتضائات سنی و محیطی ام تغییر می کند. یکسال همه توجهم به کنکور بوده و به زعم خودم قبولی در کنکور را احسن حال آن سال پنداشته ام، یکسال ازدواج، خرید خانه، ماشین، بچه و ... ، فکر می کردم با رسیدن به هر کدام از اینها حالم خیلی خوش می شود و آن زمان بهترین حال را خواهم داشت، اما با گذشت چند صباحی همه آنها برایم عادی و تکراری شده است. و باز خواهش دیگری و قصه همان

خدایا من در تعیین مصداق احسن حال همیشه اشتباه کرده ام.

مهربانا، فهم من از احسن حال همین چیزهاست. فهم من در چنبره همین چیزها گرفتار است. ازمن محدود و ظاهر بین و مادی چیزی بیش از این بر نمی آید.

خدایا احسن حال را امسال خودت برایم رقم بزن، من فقط دعا را زمزمه کردم و ذهنم متوجه هیچ چیزی نیست.

هر روز از نو قبله ای با بت پرستی می رود

توحید بر ما عرضه کن تا بشکنیم اصنام را